GeoVivència: l’experiència de l’alumnat de secundària de l’Institut Barri del Besòs de Barcelona
“El curtmetratge pot ser un camí lúdic per transmetre conceptes abstractes propis de les ciències socials, com ara, per exemple, la morfologia urbana, la segregació socioespacial, la història d’un barri i la seva memòria històrica. Aquest tipus d’activitats comprèn un triple valor: el sensitiu, l’emotiu i l’intel·lectual. En realitzar un curtmetratge, l’alumne pren consciència que qualsevol imatge o sèrie d’imatges són una posada en escena, una simulació o una reconstrucció d’uns fets ficticis o reals, fet que l’apropa a l’objectiu de descodificar els missatges implícits o explícits que hi apareixen. No hem d’oblidar, d’altra banda, que la major part de cinema i de televisió que consumeixen els joves d’avui en dia té una alta qualitat tècnica, però una baixíssima qualitat de significats.”
“El vídeo pot ser el pretext per descobrir els conceptes d’estudi. El procés de desxifrar el llenguatge audiovisual portarà a la necessitat d’abordar, entendre i assimilar els conceptes teòrics o pràctics de les ciències socials. Els vídeos de format curt o curtmetratges són especialment interessants, perquè acostumen a desenvolupar-se a partir d’un únic concepte (enfront dels llargmetratges, tradicionalment més complexos), fet que permet que els joves n’explorin les conseqüències al límit (Graviz, 1994).” (1)
Els vídeos publicats a data d’avui són:
Geovivència 1: La renda diferencial (2015)
Geovivència 2: 1717 (2015)
Geovivència 3: Barcelona o Sant Adrià (2016)
Geovivència 4: Buscant la Núria (2017)
Geovivència 5: Ctrl + X (2017)
Geovivència 6: Record d’un malson
Geovivència 7: Curtmetratge sobre nois xinesos a Barcelona
Geovivència 8: Patri Money Foc Can Ric Art
Geovivència 9, Inseguretat urbana
Geovivència 10, Besòs a boca d’or
En el Canal YouTube els trobareu tots:
Deixa un comentari